Koninklijke Horeca Nederland
#helpdehoreca

Door de sluiting van de horeca tijdens de coronacrisis kwamen horecazaken plotseling zonder inkomsten te zitten. Voor het initiatief #HelpDeHoreca bundelden we onze krachten met Koninklijke Horeca Nederland, HEINEKEN en andere partners om de horeca een steuntje in de rug te geven.

Koop nu, proost later!

Op 15 maart 2020 gingen alle horecazaken dicht. Op 17 maart begonnen we aan de ontwikkeling van een logo, websitecontent, mailings en social posts. 24 uur later stond www.helpdehoreca.nl live. Onder het mom van ‘Koop nu een waardebon, proost later!’ konden consumenten hier een waardebon kopen om hun favoriete horecazaken te steunen.

We deelden de actie massaal op social media, via een tv-commercial en outdoorreclame en we startten een PR-offensief. Zo riepen we iedereen op om zich aan te sluiten. En dit werkte! Horecaondernemers deelden de actie met hun gasten, consumenten trakteerden hun vrienden en ook bekend Nederland sloot zich aan door een ode te brengen aan de horeca.

Resultaten

Dat we konden proosten, bleek bij de heropening van de horeca. Er werd maar liefst € 3,7 miljoen euro aan waardebonnen aangeschaft. In totaal deden 7.749 horecazaken mee.

3.7MLN

euro

7.7K

horecazaken

Meer cases