Vergeer
Proef de tijd

Vergeer is een echt familiebedrijf dat al sinds de 17e eeuw kaas rijpt en verhandelt. Maar Vergeer kaas is pas sinds een paar jaar breed verkrijgbaar in supermarkten. De hoogste tijd dus om heel Nederland te vertellen wat de kaas van Vergeer zo bijzonder maakt.

Bij Vergeer voel je de liefde voor kaas, die met vakmanschap en de beste ingrediënten wordt gemaakt. Maar wat Vergeer kaas écht bijzonder maakt is tijd. De kaas van Vergeer krijgt namelijk maanden de tijd om op de plank te rijpen. En dat is uniek. De gedachte dat tijd alles mooier, beter, en, in het geval van Vergeer, lekkerder maakt, kreeg daarom de hoofdrol met de boodschap:

Proef de kaas van Vergeer. Proef de tijd.

Focus op online video

Onze focus binnen deze multimediale campagne lag op online video, waarmee we een select aantal regio’s kennis lieten maken met Vergeer. Branding was hierin het belangrijkst, met als doel om zoveel mogelijk mensen binnen die regio’s te bereiken. Daarnaast maakten we uitingen voor instore communicatie en off- en online advertising.

Resultaten

Binnen de Vergeerregio’s realiseerden we ruim 7,2 miljoen impressies en de doorkijkpercentages van de ingezette video’s waren boven verwachting goed. Zowel op Facebook en Instagram als op YouTube. Naast online media testten we met digiboards in filialen van Coop. Waar we ruim 195.000 shoppers bereikten en de verkoop van de plakken kaas zagen toenemen met 80% in de week van de inzet (base sales).

7.2MLN

impressies

195K

shoppers

Meer cases