Cosun
De toekomst is plant

Cosun ken je misschien van de merken Aviko en Van Gilse. Maar deze agri-foodcoöperatie maakt meer dan alleen frietjes en stroop. Met hun visie ‘The Plant Positive Way’ willen zij alles uit gewassen halen om slimme, duurzame oplossingen te creëren. Voor nu en voor later. En omdat die visie en missie nog niet alom bekend was, schakelde Cosun Branddoctors en ons in. Wij hielpen hen om dit groots over de bühne te brengen met een concept en een campagnestrategie, en zorgden daarnaast voor de media-inkoop, monitoring en optimalisatie van de campagne.

De toekomst is plant
Cosun bouwt samen met haar leden-akkerbouwers aan een plantaardige toekomst. En heeft als missie om de kracht van planten optimaal benutten. Zo gebruikt zij gewassen van wortel tot blad, en verwerkt deze in plantaardige alternatieven voor voeding, verzorgingsproducten en energie. Daarom stellen wij: De toekomst is plant

Samen met Branddoctors ontwikkelden we deze campagneregel. Een zelfverzekerde regel waarmee we Cosun op de kaart zetten als coöperatie van de toekomst. Daarnaast kozen we voor een herkenbare, strakke stijl. Waarbij het jonge meisje staat voor de volgende generatie.

Eerst weer even voorstellen

Met een effectieve middelenmix

Omdat doelgroep (opnieuw) kennis moest maken met Cosun, stelden we de coöperatie in de eerste fase van de campagne weer even voor. In de tweede fase zoomden we in op de belangrijkste thema’s en maakten we concreet wat Cosun doet voor een plantaardige toekomst.

We bepaalden een mediastrategie om Cosun’s missie breed te verspreiden. Met uitingen online en offline. Zo kon je Cosun een tijdlang spotten langs de snelweg en in landelijke en regionale kranten en vakbladen. Daarnaast zetten we online advertenties in op verschillende social media, zoals LinkedIn, YouTube en het Google netwerk. Ook kon je Cosun’s missie horen op de radio. En deze kanalen- en middelenmix bleek zeer effectief.

De resultaten mogen er zijn

We combineerden offline en online media en lieten op de kanalen verschillende typen uitingen zien. Dit droeg positief bij aan de resultaten van de campagne. Image ads en carrousels zorgden voor veel impressies en clicks naar de website. De animaties genereerden veel interacties, zoals likes, comments en shares.

Daarnaast zagen we een uplift in het zoek- en klikgedrag in Google Search in de periodes waarin we ook adverteerden in kranten en vakbladen, langs de snelweg via Digital Out of Home-schermen (DOOH) of op de radio. Waaruit blijkt dat offline media de performance van online media versterkt.

Dit alles maakte dat de campagne alle verwachtingen en vooropgestelde KPI’s overtrof.

9.7M

Impressies

94.6K

Clicks

100.6K

Websitesessies

952.7K

Bereik via dagbladen

210.4K

Bereik via vaktitels

15.1M

Bereik via radio

6.1M

Bereik via DOOH

Meer cases

Bekijk alle cases

Cappuccino
of espresso?

Kom langs in de Pastoe Fabriek om kennis te maken! Bel, app of mail Bert via 06 21 59 34 04 of bertdejong@vuurfusionlab.nl