Koninklijke Horeca Nederland
Werken in de horeca, elke dag ‘n feestje.

Juni 2021. De horeca was al maanden gesloten, maar nu mochten de meeste zaken ein-de-lijk hun deuren weer openen. Terwijl iedereen snakte naar een versgetapt biertje of een hotelovernachting, was het voor de horecaondernemers enorm lastig om goed, gemotiveerd en gekwalificeerd personeel te vinden.

Samen met KHN voerden we campagne om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor het werken in de horeca. Zodat iedereen weer van de horeca kon genieten.

Werken in de horeca, elke dag ‘n feestje!

We gingen aan de slag met een concept, mediastrategie, fotografie en video voor een digital first campagne. En omdat iedereen toe was aan wat positiviteit, maakten we er ‘n feestje van. Zo lieten we Nederland via social media, YouTube en influencers zien wat een mooie branche de horeca is. Met oneliners, quotes van horecahelden en Stories van horecazaken riepen we op: kom werken in de horeca! Want werken in de horeca, dat is elke dag ’n feestje.

Resultaten

Ook de cijfers waren reden voor een feestje. Via Facebook en LinkedIn bereikten we meer dan 1,5 miljoen potentiële medewerkers, we werden 2,5 miljoen keer getoond op YouTube en via influencers kwamen daar nog eens bijna 700.000 impressies op Instagram bij. Daarnaast bezochten 33.000 mensen de campagnewebsite, waar horecaondernemers 1.200 toolkits downloadden. Zo zetten we de horeca samen op de kaart als dé branche om in te werken.

2.5MLN

views

700K

impressies

33K

bezoekers

Meer cases